Oferowane przez nas zajęcia rozbudzają intelektualne zdolności dzieci I dają impuls, by z przyjemnością pogłębiały swoją wiedzę programistyczną. 

Dzieci uczą się poprzez zabawę – rozwiązując zagadki i łamigłówki, podejmując wyzwania i tworząc. Uczymy wielu języków programowania i pokazujemy, jak można wykorzystać zdobyte umiejętności. 

Zwracamy także uwagę, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii.

 

GRUPA SCRATCH JUNIOR

W tej grupie swoją przygodę z programowaniem mogą rozpocząć najmłodsi uczniowie. Każde spotkanie to nowa historia, nowa zabawa – a przede wszystkim nowa gra tworzona przez uczniów. 
ScratchJr, w którym pracujemy, jest środowiskiem niewymagającym od dzieci umiejętności czytania i pisania – a mimo to pozwalającym im na zdobywanie umiejętności programistycznych. Oprócz pracy przy komputerach, dzieci uczą się poprzez rozmaite zabawy – zgodnie z ideą programowania unplugged;

GRUPA SCRATCH

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Scratch został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (z Massachusetts Institute of Technology), który był pomysłodawcą klocków Lego MindStorms, więc jest mocno związany z ideologią konstrukcji Lego. 

Tworzenie gier w środowisku Scratch to tylko jedna z możliwości wykorzystania tego blokowego języka programowania. Na naszych zajęciach z pomocą bloków dzieci tworzą także własne polecenia w grze Minecraft! Dzięki wykorzystaniu możliwości programu Minecratf Education Edition – ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze;

GRUPA ENTER

Głównym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku Small Basic, które jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, pozwalającym na zapoznanie się z podstawowymi instrukcjami programistycznymi. Dzieci zdobywają wiedzę poprzez tworzenie gier. Te stworzone w środowisku Small Basic – dzieci mogą uruchomić na ekranach komputerów. Nie jest to jednak jedyna atrakcja podczas naszych zajęć. Bardzo chętnie wykorzystujemy środowisko App Inventor – pozwalające na tworzenie gier, które możemy instalować na smartfonach i tabletach.

° Scratch – duszki, pętle, zmienne, proste gry
° AppInventor – proste aplikacje dla systemu Android
° Small Basic – podstawy składni, biblioteka Graphics
° Window, instrukcje warunkowe, pętle, zdarzenia
° GDevelop – tworzenie rozwiniętych gier z
wykorzystaniem różnych komponentów

GRUPA SHIFT

Program zajęć oparty jest o edukacyjne i profesjonalne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania z wykorzystaniem środowisk blokowych. Wykorzystujemy zarówno środowiska blokowe, jak i tekstowe.
Ważnym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku GDevelop – pozwalającym na tworzenie rozbudowanych gier z wykorzystaniem systemu zdarzeń. Dzieci poznają komponenty takie, jak silnik fizyki – dzięki czemu oprócz podstaw programowania, mogą zdobyć wiedzę o prawach przyrody, rządzących naszym światem. 
Po zapoznaniu się ze środowiskami edukacyjnymi, dzieci mają szansę na naukę profesjonalnego języka programowania – Visual Basic. Dzięki niemu poznajemy podstawy wykorzystania platformy .NET, będącej jedną z najpopularniejszych programistycznych platform.

Uczymy dzieci języków takich jak Java, czy Python. Podczas zajęć tworzymy także rozbudowane projekty (także w 3D!) z wykorzystaniem silnika Godot Game Engine. Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

Ciekawostką jest, że dzieci podczas naszych zajęć poznają również podstawy języka Prolog – wykorzystywanego do programowania sztucznej inteligencji. 

GRUPA CONTROL

To kurs dla absolwentów grup Enter 2 i Shift 2. Uczniowie podczas kursu rozwijają swoją wiedzęprogramistyczną w oparciu o język Python – a w szczególności jego moduł PyGame. Uczymy uczestników także języka C# i doskonalimy u nich ich obiektowe spojrzenie na programowanie. Jest ono niezbędne także podczas pracy ześrodowiskiem Unity – w którym uczniowie tworząrozbudowane gry 3D. Podczas kursu oprócz wiedzy programistycznej, uczymy uczestników samodzielnego tworzenia grafik 3D z wykorzystaniem popularnego narzędzia – blender3D

Python – zaawansowane wiadomości dotyczące klas, zaawansowane możliwości pakiety PyGame, kolizje, dźwięk:

Unity – Gotowe pakiety, komponenty, obiekty, sceny, modelowanie 3D, Interfejs. programowanie w C# – pętle, zmienne, tablice, funkcje, klasy.grupie swoją przygodę z programowaniem.

$( ".fade/fade.in" ).stop();